Wednesday, June 17, 2009

OBS!!! (part 2)

DAY 4




kul 5.30am sume pun bangun. breakfast n kemas2 barang. 7.30am kitorg sume bertolak blk ke OBML. perjalanan mengambil ms 2jam. rmi dh sakit bdn. dak pempuan sume dh sakit2 bdn gak. tp sy masih lg bertenage! mcm makan kacip fatimah! hehe! terkejot gak but seriously xsakit ape2 pun n kuat jek. so mase balik tuh aku sorg jek pempuan yg row n yg lain dak2 laki. aku x tukar org sbb sian kat dak pempuan n kat IS juge. lagipun aku msh kuat. tabaik nyusahkan org lain kan. jadi aku pun row ngan hepy n sampai jek kat OBML trus kemas2 whaler sume. main2 air jap ms basuh tent sheet n pulang ke dorm masing2. rehat2 smpi kul 12.30 utk lunch pule...





after lunch, turun ke laut utk aktiviti kayak pule. mule2 sesi water confidence. masuk dlm air pegang tgn ramai2. then swim ke tgh skit. pastu sesi balaja slmtkan diri kalu capsize. then wat rafting. partner kayak saye adalah IS yg gagah itu. ptg tuh kitorg main kayak kat situ2 jek. mlm tuh ade briefing skit n belajar menyanyi. nyanyi lagu OBS, OBS SPIRIT n BERTEMU DAN BERPISAH, AULD LANG SYNE... pastu kemas2 brg utk g camp kat PANGKOR...








DAY 5





6.30 am sume dh berkumpul utk gerak ke PULAU PANGKOR. perjalanannyer lebih 10km. kitorg akn gerak ke PULAU KATAK dl. lalu situ jek then trus ke PULAU PANGKOR. kul 8 lbh camtu kami bertolak. captain adalah JERRY. well, dah AKAK MUSCLE n ABG KUAT kayak bersame kan, haruslah laju kayak kami. kitorg asyik melebihi captain. asyik kene yellow card dr JERRY n asyik2 kene suruh pegi blkg skit, jgn nk lebih2 dr captain. bile dh tgh2 tuh, aku n IS lepak2 dl. bg sume org pegi dpn dl. n aku menjadi pelik jugak sbb aku xpnat. serius tenage byk giler. IS cam dh pnat2 dah tp aku ok lg. ALHAMDULILLAH sbb TUHAN membantu perjalanan kami. bagus lar aku byk tenage so ok lar, xde ar nnt IS kene kayak byk2. time tuh mmg menguji kesabaran. kayak dh lame tp xsampai2 gak lg, pastu ombak kuat, hampir capsize, pastu ade plak jerebu smpi xnmpk depan. mcm2 ar. n akhirnyer after 5hours of kayaking, kami tiba di destinasi. rs cam hepy sbb dh sampai. aku dok bape2 minit, then nmpk kayak BELLE. sian sgt kat rumet. die nangis. die hepy + terharu + mcm2 lg. comel sgt die nangis. hehe... then SYAFY pun dtg nangis juge. comel lar korg. hehehe... pastu wat sesi kencing kat laut ngan BELLE. haha!





selepas tuh spt bese, suri rumah sume siapkan makan minum utk anak2. menu ptg itu sayur goreng kicap, telor dadar, ayam kari. wuwu. sedap2. pas kitorg siap msk, kitorg tlg plak msk group BELLE n SYAFY nyer nasik. sian diorg sbb nasik mentah. mlm tuh briefing n pastu kami dok lepak 1 group. kunun2 nk discuss psl performance tp jgn hrp ar kan. bnd2 lain yg dibuatnyer. gosip artis, citer hantu, mcm2 lar. sambil2 tuh supper mkn roti n minum air teh dr pakar wat air teh, IS! rs seronok sgt sbb dok ramai2 camni. perasaan tuh sgt sronok lar. then kul 12.00 camtu sume dh masuk tido. ade yg tido kat tepi laut. me n UYUN x ngantok so kitorg borak2 kat tepi laut sambil tgk bulan kul 2.00am camtu br masuk tido kat khemah...



































































































































No comments: